Isnin, 13 Jun 2011

BANGUN!!!!!!!!! Jangan lena dibuai mimpi.

Aku sedih mengenangkan betapa kini DAP mempermainkan masyarakat Islam terutamanya melayu dengan agenda-agenda halus memecahbelahkan perpaduan.Dan aku amat sedih bila ada orang melayu terutamanya (Ularmak) yang tidak membantah agenda tersebut.Pilihanraya di Masjid adalah agenda sulit yang amat ketara dalam usaha utama DAP ini.Yang aku kesal sekali kenapa tiada rakan-rakan yang alim ulama dalam PR membantah strategi ini?Secara dasarnya pemilihan itu nampak tidak memberi impak apa-apa tetapi secara halusnya inilah yang dilakukan untuk mememcahbelahkan masyarakat.Kenapa aku berfikiran sedemikian?

  1. Bila dilaksanakan pemilihan maka akan tercetusnya beberapa puak yang menyokong dan menentang.Ini akan menimbulkan sikap tidak berpuashati dikalangan jemaah masyarakat dan akan menimbulkan sikap-sikap yang biasa kita lihat dan dengar dalam politik sekarang.
  2. Bila dilaksnakan pemilihan maka akan tercetusnya sikap negatif dikalangan orang yang menjadi calon dan pengikutnya.Orang yang akan menjadi calon akan berusaha untuk menambat hati pengundi dan akan membuat apa sahaja untuk meraih undi.Maka akan timbullah sikap-sikap yang kurang senang dan fitnah dikalangan jemaah.
  3. Bila dilaksanakan pemilihan maka akan tercetusnya pelbagai penentangan terhadap calon yang menang.Ini akan menwujudkan suasana sembahyang dua imam dan mewujudkan program agama yang pada dasarnya baik untuk jemaah tetapi akan berubah menjadi berbeda.
  4. Bila dilaksankan pemilihan maka akan timbullah calon yang ditaja oleh orang yang tidak bertanggungjawab dalam institusi agama ini.Apabila meraka menang maka akan mudahlah puak DAP melaksanakan dasar yang berikutnya bagi tujuan melemahkan Islam dan memecahbelahkan jemaah.
Apa yang menjadi persoalan kepada aku,Kenapa pemilihan ini hanya diaadakan di Masjid dan tidak diadakan di insttitusi agama yang lain seperti Kuil,Gereja dan lain-lain la

Ingatlah,perkara ini pernah dilakukan di Singapura dahulu dan hasilnya jelas didepan mata kita kini.DAP dan PAP amalkan strategi yang sama.Oleh itu bangkitlah dari lena yang dibuai oelh puak-puak yang akan menghancurkan perpaduan selama ini.
Aku menyarankan agar masjid-masjid yang terlibat bangkit dan menentang bagi menggagalkan usaha mereka itu.Jangan biarkan perkara ini berlaku.Pihak Pejabat-pejabat agama jangan terlalu mudah diperdaya.Bukalah mata dan minda.Ingatlah!Di Malaysia ini Islam itu Melayu dan Melayu itu Islam.Hilang Melayu Hilanglah Islam. 

Tiada ulasan: