Ahad, 5 Jun 2011

Penjualan Arak Secara terbuka di Kawasan Melayu?

Pada suatu petang,aku pergi mengisi minyak di stesen minyak SHELL yang baru dibuka secara rasminya di Simpang Jengka 8.Alangkah terkejutnya aku melihat penjualan minuman keras(ARAK) secara terbuka di kawasan yang aku kira tiada langsung bukan Melayu.Aku tidak kisah kalau dia nak jual di Bandar Jerantut atau di Pekan Sungai Jerik(Tongkiat) tetapi ini dah kira macam mencabar sampai benda macam tu dijual di tempat yang dipenuhi umat melayu!
Aku memang pada dasarnya menentang pembinaan SHELL dekat kawasan tu, Bukan sebab aku menentang pembanggunan tetapi secara tidak langsung ia akan membunuh stesen minyak BHP milik Felda Trading dekat kawasan itu.Akan tetapi aku tidak mampu berbuat apa-apa,mungkin ini akan lebih memberi persaingan agar BHP dapat mempertingkatkan mutu kerjanya dan jualannya.Kebetulan pula masa aku nak mengisi minyak semalam di BHP,stok minyak BHP habis jadi aku pergilah ke SHELL yang kebetulan juga baru dibuka tetapi aku memang tidak berpuas hati dengan apa yang aku lihat.
Aku bukan hendak jadi hero tetapi aku berharap pihak yang sepatutnya dapat berbuat sesuatu segera dan jangan mudah dibutakan mata.Penghentian penjualan itu harus disegerakan sebelum menjadi wabak yang dasyat dikalangan generasi baru kawasan ini.
Pihak Pejabat Daerah Jerantut/Pihak Majlis Daerah Jerantut/YB Adun Pulau Tawar/YBM Ahli Parlimen..Jangan main api dengan perkara sebegini kelak buruk padahnya..

Tiada ulasan: