Rabu, 15 Jun 2011

Pecat Gelaran Datuk Seri dari Anwar Al juburi

Kadang-kadang aku terfikir mengapa inititusi di raja tidak menarik balik gelaran "Datuk Seri" dari orang yang menjadi mastermind dalam menjadikan negara ini tidak stabil.Mengapa masih diberi gelaran itu dan memberi segala kekebalan di sebalik title itu?Pelbagai perkara yang dilakukan jelas mencabar kewibawaan institusi Diraja.
1.Kes-kes mahkamah masih belum selesai.Kes liwat terhadap Saiful Bukhari masih dalam perbicaraan.Walaupun kes ini sudah berlarutan selama hampir 3 tahun(bermula 2008)namun tetap belum selesai.Dengan title yang beliau miliki digunakan secukup rasa.
2.Reformasi jalanan yang cukup untuk menggugat keharmonian di Malaysia sering beliau lakukan
3.Memburuk-burukan negara diamata dunia secara terang-terangan dibuat hinggakan pernah suatu ketika angkara Anu War lah Indonesia telah melaungkan slogan Ganyang Malaysia.
4..Isu ketuanan rakyat yang dilaungkan secara jelas mengambarkan beliau mahu menjadikan Malaysia sebuah negara Republik.


Jadi aku berharap agar Majlis Raja-Raja dan kepimpinan Negara agar memeandang serius perkara ini.Bukan kerana apa.kalu dibiarkan Pengkhianat negara ini terus berkuasa kelak kita akan menerima azabnya.

Tiada ulasan: